Op NEXTLIVE ontstaat een ongekende databank met impactvolle live communicatie en eventmarketing cases. In dat rijtje past de Google Cloud Summit '24 zonder enige twijfel. Een belevenisvolle mix van innovatie en samenwerking, met een prachtig blootgelegd resultaat. Aan de hand van Daymakers Group werd het een zeer succesvolle eventcampagne voor wereldmerk Google Cloud. Het eventtraject won een gouden BEA World Award.
Google Cloud Summit '24 is er eentje voor in de hall of fame. Het lukte Daymakers Group namelijk om een met een perfect staaltje belevenisvolle kennisoverdacht, innovatie, inspiratie en samenwerking neer te zetten voor Google Cloud, met als bekroning? Een gouden Best Event Awards bij het BEA World festival in Rome. Samen met Daymakers Group duiken we de case in.
- Evenement: Google Cloud Summit '24
- Opdrachtgever: Google Cloud
- Bureau Daymakers Group
- Locatie: Theater Amsterdam en EMG Studios Mediahaven
Over Google Cloud Summit
Google Cloud organiseert ieder jaar de Google Cloud Summit om kennis te delen en daarmee haar autoriteit te verstevigen. Waar innovatie en samenwerking elkaar ontmoeten, zoals Google Cloud zelf zegt. Bedrijven, digitale pioniers en publieke leiders uit de Benelux ontdekken op de Google Cloud Summit de nieuwste cloud-tech.
De doelstelling
Een krachtige, positieve impact maken door klanten bij te praten over de nieuwste ontwikkelingen en Google Cloud te profileren als dé go-to partner voor digitale strategie. Dat alles moest verpakt worden in een inspirerende en persoonlijke ervaring voor de bezoekers, met het betrouwbare Next-format als basis voor maximale resultaten.
Het concept:
Het evenement legde de nadruk op personalisatie en betrokkenheid. Gasten registreerden zich via Reply.live, ontvingen gepersonaliseerde badges bij aankomst en konden live deelnemen aan de keynote via QR-codes. Dit creëerde een gevoel van intimiteit en betrokkenheid, zelfs in een grote menigte. De plenaire sessie begon met een indrukwekkende interactieve ervaring. Een dynamisch gebogen projectiescherm van 500 m² en 3D-technologie trok de aanwezigen direct mee in het thema "The New Way to Cloud" en presenteerde de innovaties van Google Cloud.
De ervaring werd nog intenser toen het gebogen scherm opende en de gasten via het podium naar de black box van het theater werden geleid. Hier konden zij break-outsessies en partnerstands verkennen die afgestemd waren op hun interesses. Meer dan 1.000 deelnemers genoten van de Main Summit in Theater Amsterdam, terwijl leiders en partners deelnamen aan een apart programma in EMG Studios Mediahaven. Dit programma omvatte verfijnde culinaire hoogstandjes, topsprekers en een netwerkbijeenkomst, waarna ze terugkeerden naar de hoofdlocatie van de summit.
Doelstelling en customer journey
Het concept "The New Way to Cloud" stond centraal tijdens de Google Cloud Summit Benelux '24 en was ontworpen om onze belangrijkste doelstellingen te bereiken en een buitengewone ervaring te bieden. Dit vooruitstrevende idee had als doel cloudtechnologie naar een hoger niveau te tillen door geavanceerde innovaties te combineren met menselijke creativiteit.
We begeleidden de deelnemers op een persoonlijke reis waarbij dit concept zowel als thema als leidraad diende. “A New Way to Cloud” benadrukte de transformerende kracht van Google Cloud door geavanceerde technologie en menselijke creativiteit samen te brengen. Deze visie werd gesymboliseerd door een letterlijke reis — een dynamisch en interactief pad dat bezoekers konden bewandelen, verkennen en ervaren. Deze creatieve aanpak was erop gericht om de manier waarop mensen cloudtechnologie zien te veranderen door het op een praktische en interactieve manier te presenteren, en Google Cloud te positioneren als de onmisbare speler voor deze innovatieve toekomst.
Interactive Digital Decor
"Tijdens de plenaire sessies maakten we indruk met ons Interactive Digital Decor (IDD). Geen saaie presentaties op een plat LED-scherm, maar een driedimensionaal, interactief decor waar het publiek onderdeel van wordt. En zo toonden we op een gebogen projectiescherm van 500 m² de nieuwste Google Cloud-innovaties in 3D."
"Gasten van het executive programma waren ook aanwezig bij de keynote, tijdens de breakout rondes volgden zij een eigen programma op maat in de andere locatie. De netwerkborrel en afsluitende keynote waren weer gezamenlijk bij Theater Amsterdam
De gedroomde resultaten
Als strategische consultants hielp Daymakers Group Google Cloud bij de ontwikkeling van de eventstrategie voor Google Cloud Summit. Onze experts vormden een plan van aanpak, terwijl zij het plan tot uitvoering brachten. We werkten samen om de juiste doelgroep te vinden en een tailor-made campagne te creëren.
Met meer dan 20 Daymakers en het Google Cloud-team hebben we een event neergezet dat soepel verliep, met top-notch productie, logistiek en hospitality. En de resultaten? Die waren beter dan we hadden durven dromen. Daymakers Group: "Al met al hebben we dankzij een scherp concept, persoonlijke benadering en een vlekkeloze uitvoering de Google Magic neergezet waar we op hoopten."
>> LEES OOK: Daymakers Group brengt digitaal en live samen: leave no one behind en afrekenen op resultaat