Terug

NEXTLIVE EventTrends2025: live en digital samen vormen de perfecte campagne

Veel is er geschreven over het huwelijk tussen live en digitaal. Het is dan ook het gedroomde verbond tussen twee marketingbudgetten die continue door lijken te groeien. Heel kort door de bocht: live biedt het ultieme moment, vol interactie, engagement, live verbinding en content om campagnes te laden en digitaal zorgt voor het krachtige voor- en natraject, voor een veel groter bereik en voor het vertalen van de live content naar een campagne. Binnen de EventTrends2025 een logische notering van de trend: LIVE als campagne? LIVE + Digital!

Al enige jaren mag LIVE, het event, zich een belangrijk touchpoint noemen binnen de marcom-mix van merken, bedrijven en organisaties. LIVE is een meer dan volwaardig onderdeel van vele campagnes en marcom-mixen. Sterker nog, misschien zijn we wel het motorblok van de campagne en de spil in de marcom-mix. Maar, dan moeten we wel beseffen dat die positie alleen geclaimd kan worden door een sterke, slimme en continue verbinding (huwelijk) tussen live en digital. Dat is namelijk ook dé kans om data om te zetten naar (persoonlijke) beleving en het bereik van je event, jouw brand experience, te vergroten naar een veel bredere doelgroep en dus het effect en de impact een krachtige impuls te geven.

Guilherme Bailão is directeur Brand Experience & Sponsorship bij Heineken Group – Brazilië en daarmee verantwoordelijk voor de activering van het gehele portfolio (Heineken, Amstel, Lagunitas, Tiger, Devassa, anderen). Vorig jaar was hij de juryvoorzitter van de BEA World Awards en sprak daar over hoe activaties, events en sponsoring één op één verbonden zijn met online en digitaal: "Je ziet bij de activaties en events van onze verschillende labels dat we bij die diverse activaties ook weer verschillende online platforms bouwen om daar de community online te ontvangen en aan de hand te nemen."

In het online trendmagazine vind je ook een interview met Pieter Bas Boertje (D&B Eventmarketing) en Niels Janssen (FX Agency), die hun event en digital bureaus lieten samen lieten smelten onder de Daymakers Group vlag: “Wat wij steeds meer zien: enerzijds schuurt de samenwerking live en digital, anderzijds is er zo veel synergie en brengt de samenwerking zo veel…Het is een ontdekkingstocht, ook naar een nieuwe bureau-vorm."

Vraag hier het gratis online trendmagazine aan:

Kom naar het kennis event met tientallen sessies, masterclasses en netwerk:

Draai je scherm voor de beste ervaring