Dat alle digitale mogelijkheden en innovaties live events kunnen versterken, dat is kraakhelder. Toch, wie een deepdive doet en het gebaande pad van marcom-events kent, zal niet verbaasd zijn dat de digitalisering na corona een veel geleidelijker route heeft gevonden dan dat we allemaal dachten...
Het onderzoek uitgevoerd onder leiding van TNO, Toekomstverkenning Evenementenbranche, waarvoor onder meer 20 eventexperts werden geinterviewd, komt met een aantal interessante conclusies en aanbevelingen. Daarbij schetst het onderzoek eerste de breedte van de Nederlandse eventbranche, maar wordt vooral gekeken naar de digitale oplosisngen en vernieuwingen in onze branche.
Bij zakelijke evenementen wordt daarbij het voorbeeld aangehaald van een conferentie en hoe deze er in 2030 uit zal zien:
Zakelijke conferentie in 2030
Enkele conclusies uit het onderzoek naar digitale oplossingen voor de eventbranche:
(bron: TNO)
TNO heeft tot slot een viertal aanbevelingen geformuleerd om het innovatievermogen en de innovatiesnelheid van de evenementenbranche te vergroten: